ÅRSMELDING AMERICAN CAR CLUB ASKØY 2004

Arrangement komiteen:       Arne Breivik

Bjørn Erichsen

Klubbdrift:

Vi er nå 43 betalende medlemmer, det er 10 færre enn for et år siden, grunnen til dette tror vi skylles at i år har noen medlemmer ikke betaler kontingenten innen forfallsdato og derved ikke blir registrert som medlemmer. Men vi har også fått noen nye medlemmer det siste året og litt utskifting av medlemsmassen er bare et sunnhetstegn i enhver klubb.

Arrangement komiteen organiserte i slutten av november vårt årlige julebord som også i år må kalles en suksess. Det ble avholt 4 medlemsmøter og 4 styremøter og 1 årsmøte i 2004

Mekkelokalet:

Det har vært fult av biler i Mekkelokalet i hele 2004, og aktiviteten har vært bedre enn foregående år mye takket være de nye 6 mnd. kontraktene på plassleie som krever en viss aktivitet hvis forlengelse av kontrakten ønskes, og pga. dette har også hvert en hvis utskifting av bilene i lokalet. Ved den årlige kontrollen av løftebokken i år fant og reparerte servicemannen problemene som vi har hatt siden den fra den var ny. I 2004 kom det inn 800 kr. mot 3000 kr. i 2003 i leieinntekter på løftebokken. Løftebokken skal ha service og kontroll hvert år så medlemmene må huske å betale leie selv om de utføres gratisarbeid for venner og kjente. Hvis det ikke gjøres vil ikke fremmedarbeid bli akseptert i mekkelokalet lengre.

Vi har og fått knust opp og støpt nytt ca. 30 m² gulv som hadde setningsskader ved dekkmaskinen, dette arbeidet ble gjort av flere medlemmer på forskjellige stadier men to medlemmer må roses for innsatsen og det er Arne Torsvik og Roy Rodvelt som fikk med seg bekjente som driver med dette til dagen og vet hvordan best resultat oppnås. Maling til å male det ny støpte gulvet er også innkjøpt.

Kafeen:

Kafeen har åpent hver onsdag fra klokken 19.00. Bjørn Erichsen, Arne Torsvik og Øystein Fengestad har overtatt etter Maren fra slutten av året og utvidet tilbudet av varer i kiosken, samlet i løpet av året hadde kafeen bare 1100 kr. i overskudd men det gir et feilt bilde av økonomien til kiosken nå da det nye kjøkkenstyre overtok på slutten av året og tilbakemeldinger om inntekter etter nyttår fra kiosken er svært gode. Og den siste tiden har kiosken også gjort ny investeringer på kjøkkenet noe det er flere år siden sist. Bjørn og Arne har og overtatt det praktiske ved utleie av lokalet til fester. Så kafeen har også i år vært et høydepunkt i uken og et samlingspunkt i klubben for medlemmene, og etter atter litt utskifting og ommøblering i lokalet fremstår det nå bedre enn på lenge.

Prosjekt:

Klubbens prosjekt, brannbilen er nå klar til å bli godkjent. Brannvesenet har sakt seg villig til å lagre brannbilen når den er ferdig så da vil det bli frigjort en plass til som enten kan benyttes som utleieplass eller til et nytt prosjekt.

For styre

Trygve Hylland